Waarom gaat bijvoorbeeld een oplader van een mobiele telefoon door de war en in de knoop als je 'm in een la legt, al dan niet met andere draden?

Ook andere elektronische hebben dit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Omdat de volgorde waarop je de kabels uit de la haalt doorgaans niet gelijk is aan hoe je ze erin legt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord!

Andere antwoorden (5)

Het is een wet van Meden & Perzen dat touwtjes en kabeltjes die niet heel strak zijn opgebonden in de war raken; daar hoef je alleen maar af en toe iets voor uit een laatje te pakken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Volgens mij heeft het iets te maken met de chaostheorie, misschien niet de officiële maar in ieder geval wel de mijne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik rol de draad heel losjes om de oplader heen, tussen de stekkerpootjes door, en het laatste stukje haal ik onder die knoedel draadjes door: nooit in de knoop geraakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de draadjes oprolt heb je hier als het goed is geen last van.
maar ook dan heb je er nog last van hoor!
het is gewoon een eindeloos gevecht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoeft niet. Om dit te voorkomen heb ik twee (rare?) gewoontes. Mijn oplader doe ik alleen, dus zonder iets anders, los opgerold in een ruim doosje met deksel.
Voordeel : niet in de knoop en weinig kans op breuk van de dunne metalen draad, wat vaak kan gebeuren als je het (keurig|) strak opwindt.
Hetzelfde probleem heb ik met de scheerlijnen van de luifel van de caravan. Elke scheerlijn bij het afbreken apart in een plastic zakje. Dat lijkt wat tijd te kosten, maar geen warboel meer uit elkaar te peuteren; geen ergernis, chaos geen kans geven maar voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet de wet tot behoud van ellende.
Maar ook wel wetmatigheden.
Je hebt dat met elastiekjes en elektrasnoeren ook.
Laat de oplader in de wcd zitten en het probleem is opgelost. Maar dat vroeg je eigenlijk niet,