Iso-enzymen zijn enzymen die dezelfde werking hebben, maar een andere structuur. (Ze zijn niet hetzelfde, maar doen wel hetzelfde).

Toegevoegd na 4 minuten:
Voorbeeld:
Het enzym melkzuurdehydrogenase zet lactaat om tot pyruvaat.

melkzuurdehydrogenase heeft 5-iso-enzymen.
Er zijn dus 5 enzymen die lactaat omzetten tot pyruvaat. Deze 5 enzymen zien er echter allemaal anders uit (hebben een andere structuur).