Is het mogelijk om kunstmatig versnelt weekmakers uit kunststof te krijgen?

Zowel uit rubber als uit isolatie materiaal van een elektrokabel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja door het bloot te stellen aan ozon. Dat gebeurt wel in fabrieken om materialen te testen daar simuleren ze tientallen jaren gebruik in een paar weken maar dat is thuis niet te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja thuis zou je het lange tijd warm kunne houden, zodat de weekmakers kunne `uitdampen` sit is wel versneld maar duurt ook zeker wel een jaar:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat wel gaat werken met zo'n ouderwetse UV-warmtelamp. Droge hitte en UV-straling doet wonderen, hebben wij ontdekt in de tropen. Onder de zonnebank leggen is ook nog 'n optie. Bestralen die handel!