Nee dat zou absoluut niet kunnen. Als we door het midden van de aarde reizen zouden we tot as worden verbrandt door de gloeiend hete magma of smelten.
Stel dat het wel zou kunnen zouden we het niet overleven als we in het midden van de aarde waren, dan zou de zwaartekracht van alle kanten aan je trekken en zou je als het ware ontploffen.

Toegevoegd na 47 minuten:
Een andere theorie is ook dat je gewichtloos zou zijn, maar dat denk ik niet, want stel je trekt met 10 enorme magneten aan een auto zal die ook uit elkaar vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verklaring gewichtenloosheid Theoretisch gezien zou het inderdaad nooit gewichtenloos kunnen zijn omdat de zwaartekracht er met zijn aantrekkingskracht aan zou trekken. Er is dus een verband tussen de massa en de valversnelling (in nederland 9,81m/s2) De aantrekkingskracht op de massa van het voorwerp zou gelijk moeten zijn aan het gewicht. in de praktijk zouden de magneten de weerstand verwaarlozen en zou het praktisch gezien gewichtenloos zijn. maar omdat de zwaartekracht wel op het voorwerp ingrijpt zal het inderdaad niet gewichtenloos zijn. De zwaartekracht werkt ook op je in de kern, dus je zal daarom niet gewichtenloos zijn, maar juist veel zwaarder!

Andere antwoorden (13)

nee dan smelten we
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk, maar het zou daar zo heet zijn dat je gaat verbranden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,door de temperatuur van het magma zou alles smelten.
Magma is het vloeibare gesteente dat zich onder het aardoppervlak of het oppervlak van een andere aardse planeet bevindt. De meeste magma's in de Aarde zijn complexe silica-oplossingen met (normaal gesproken) temperaturen tussen de 650 °C en 1200 °C.
fremar
13 jaar geleden
Volgens Jules Vernes wel, maar de meeste mensen menen van niet. Ik dacht dat Prof Lupardie ook wel mogelijkheden zag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als ze nou eens een vliegtuig of iets dergelijks uitvinden die tegen alle hitte kan? Ze kunnen tegenwoordig zo veel. Waarom zou dat niet kunnen?
Ik denk dat het best mogelijk zou kunnen zijn. Niet onmogelijk, laat ik het zo zeggen.

Maar zonder een goed toestel is het niet mogelijk het is zo heet daar. Dan ben je op slag dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die hitte hou je echt niet buiten hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bevinden zich geen elementen op aarde die niet zullen smelten bij over de 1000 graden. dus er is geen geschikt materiaal voor handen.
Ligt eraan welke factoren je theoretisch wilt negeren.

Er zijn een paar grote struikelblokken:
-Maak een mijn schat die zo diep is dat die helemaal door de aarde heen gaat.
-De temperatuur is binnen in de aarde (niet in de kern, net daar buiten) ontzettend hoog, je zou levend verbranden
-De zwaartekracht is in het midden van de aarde te groot.
-Je komt, zodra je in het midden van de aarde bent, er niet meer uit (ook door de zwaartekracht).

Dus nee, het zou niet kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die druk wordt veroorzaakt door de zwaartekracht, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de zwaartekracht wordt veroorzaakt door massa. In het centrum van de aarde zit ALLE massa zodanig om je heen dat er naar alle kanten evenveel aan je getrokken wordt. Pe rmolecuul van je. Gevolg is dat al die krachten elkaar opheffen en je derhalve gewichtloos bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we niet tegen de zwaartekracht in zouden kunnen reizen, zouden vliegtuigen niet bestaan. Het middelpunt der aarde is geen zwart gat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem jij even een raket (loodrecht tegen de zwaartekracht in), mee naar het midden van de aarde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat dan niet TEGEN de zwaartekracht in, die trekt je juist naar het midden toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik citeer: 'Je komt, zodra je in het midden van de aarde bent, er niet meer uit (ook door de zwaartekracht).'
Daarop dus mijn reactie: 'Als we niet tegen de zwaartekracht in zouden kunnen reizen, zouden vliegtuigen niet bestaan. Het middelpunt der aarde is geen zwart gat…'
@09090989 Dit was sec gericht op het bovenstaande argument, niet op de andere argumenten.
@MorpheusFT Het gaat dus ook niet om het naar het midden reizen, maar het weer eruit wegkomen, en dat gaat dus wel tegen de zwaartekracht in.
ik denk het niet.

we kunnen nu al door de druk niet te diep onder water.
en het binnenste van de aarde is erg heet en vloeibaar.
je zou dus een voertuig kunnen hebben dat
- tegen extreme hitte kan.
-dat tegen magma kan
-dat tegen extreme druk kan
-waar veel zuurstof in zit
-dat kan graven
-dat zich in iets vloeibaars kan bewegen
-dat veel brandstof heeft

het kan is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aardkern is het binnenste deel van de Aarde, dat zich uitstrekt van de onderkant van de aardmantel op zo'n 2900 km diepte tot aan het middelpunt van de Aarde op ongeveer 6370 km diepte.

Ondanks de zeer hoge temperatuur van rond de 5500 ° C is het ijzer hier vast, vanwege de zeer hoge druk, die in het centrum wel tot 3.500.000 atmosfeer oploopt.

Aldus Wikipedia.

Nee is dus het antwoord op je vraag. Kan niet vanwege de dikte, de hitte en de samenstelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het niet leuk zijn als ze de temperatuur en vloeibare kern-factor zouden kunnen uitschakelen? Dan zouden ze een tunnel kunnen graven, waar je dan in zou kunnen springen, en dan zou je als een soort gewichtsloze bungeejump elke keer het centrum voorbijschieten, weer teruggaan, en uiteindelijk in het midden tot zwevende stilstand komen :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grappige en originele gedachte vind ik dit Meelaynah.
Alleen al om erover te fantaseren is al leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of... ook nog vacuum creëren en dus is er geen luchtweerstand en kom je precies aan de andere kant weer tot stilstand. (er van uitgaande dat de afstand tot het c.o.g. gelijk is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je voor....maar zover gaat mijn fantasie niet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kun je er headfirst induiken en even je kop boven de grond steken in Nieuw Zeeland om hoi te zeggen XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha...zie het voor me. Je zou eigenlijk korte verhalen moeten gaan schrijven. Zo'n unieke fantasie!
Zonder hulpmiddelen is het onmogelijk. Maar stel dat je een voertuig kunt ontwikkelen dat tegen extreme hitte en de druk kan. En genoeg energie kan leveren om de zwaartekracht rondom de kern te kunnen overwinnen is het degelijk mogelijk.

Maar helaas beschikken we over te weinig kennis om dit voor elkaar te krijgen. Misschien dat het in de toekomst mogelijk word gemaakt. Maar dan praten we over nog een paar honderd jaar denk ik.

Het zou wel winstgevend zijn wanneer jij een tunnel kan laten bouwen met daarin een transport voertuig dat door het middelpunt van de aarde kan reizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, het is zo warm daar dat je levend zou verbranden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu is het niet mogelijk om dat te doen. De kern van de aarde is zo ongelofelijk heet dat echt alles zou smelten. Maar misschien vinden we later nog iets uit dat tegen die hitte bestand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mocht het kunnen met de modernste of buitenaards technolgie ,dan zou het niet kunnen omdat we waarscchijnlijk de magnetische waarden zullen storen.met alle gevolgen van dien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het boek geschreven door Jules Verne is puur gebaseerd op fictie, dus kun je't niet.