Waarom zijn we niet allemaal taoïstisch?

De Chinezen geloofden al duizenden jaren voor Einstein dat het continuüm ruimte-tijd een noodzakelijk verband was. Met evolutie waren ze al lang bekend voordat Darwin zijn theorie publiceerde in de westerse wereld. Tao is universeel, het is de weg van de natuur. Het is de oorsprong en het allesomvattende, altijd veranderend en voortdurend in evenwicht.
Deze "levenskunst" zou ons toch allen moeten aanspreken?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tao%C3%AFsme
http://www.tekensvanleven.nl/

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Filosofie

Het beste antwoord

Omdat je geloof meestal meekrijgt van huize uit.
Je weet dan vaak niet beter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat iedereen zijn eigen waarheid heeft. Islamieten vinden dat zij gelijk hebben en willen dat we allemaal Islamiet worden.Christenen vragen zich af waarom niet iedereen Christelijk is.

Persoonlijk spreekt de Tao mij wel aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De taoïsten hadden te weinig zendtijd voor hun reclame...