Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zij filosofen overwegend mannen?

Het is niet zo.
zie : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_female_philosophers

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Filosofie
746

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Omdat vrouwen pas sinds een dikke honderd jaar (in Nederland althans) tot de universiteiten werden toegelaten. En dus pas sinds die tijd voor vol werden aangezien. Hetzelfde met schilders, dichters, schrijvers en wetenschappers. Hoeveel vrouwelijke schilders uit de 17e eeuw ken jij? Ik maar een paar.
Niet omdat vrouwen dit niet konden, maar ze kregen de kans niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk mede omdat mannen de boel meer tot in detail willen (kunnen) verklaren - met 't verstand. Vrouwen zijn (gemiddeld) meer gevoelsmensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat vrouwen tenminste praktisch zijn ,kinderen ter wereld brengen , kinderen opvoeden , verantwoordelijkheidsgevoel hebben , huishoudbudget opstellen , wassen , kinderen nnar school brengen en dan durf ik alles niet schriftelijk vermelden terwijl wij mannen ons vermeien aan filosofische uitspraken op een terrasje in de zon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
....omdat vrouwen niet zo'n drang hebben om anderen te laten weten hoe knap ze zijn/hoe ingewikkeld ze kunnen doen/hoe goed ze zijn.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding