Wat betekent het, vanuit de Feng shui-filosofie, dat een deur huilt?

Een vriend zag een vrouw een bedrijf Feng shui-klaar maken en zij was de deurpost aan het schoonmaken. Hij vroeg wat ze aan het doen was en de uitleg die gegeven werd luidde: "De deur huilt." Hij wilde niet verder vragen, maar ik ben toch benieuwd wat dit inhoudt. Ik kan voldoende vinden over deuren in de Feng shui-leer, maar hierover kan ik niets vinden. Hopelijk is hier een ingewijde die dit kan uitleggen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit zijn de Feng shui richtlijnen betreffende deuren: - Deuren zijn de punten waar de energie het huis binnenstroomt. De omgeving ervan moet daarom zo vrij mogelijk zijn. Een grote boom of lantaarnpaal voor de voordeur is daarom niet aan te raden. - Elke deur moet naar binnen toe openen, met uitzondering van de achterdeur. - Een deur die niet tegen een muur aanstaat als hij 90 graden geopend is, belemmert de stroom van energie in het huis. De deur kan dan beter andersom worden gehangen. Als dat niet kan is een andere oplossing: een grote spiegel tegenover de geopende deur, tegen de muur. - Deuren moeten ook niet recht tegenover elkaar staan, anders stroomt de energie te snel door het huis wanneer ze allebei geopend zijn. Mogelijk is het de eerste regel die verklaart waarom de deur huilt: er staat een boom of lantaarnpaal voor, dus de energie kan niet vrij naar binnen stromen. Of er hangt een spiegel direct tegenover de deur. Dan wordt alle binnenkomende energie direct weer naar buiten gestuurd. De spiegel moet aan een zijmuur hangen en iets inspirerends weerspiegelen (bijvoorbeeld de bos bloemen op de haltafel of het schilderij aan de muur er tegenover).

Bronnen:
http://www.myfengshui.nu/nieuws/58/praktische-tips
http://www.symbolic.be/?CategoryID=354&Art...

Dat de deur waarschijnlijk niet goed in de sponning past, omdat er vuil tussen zit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100