Wie kan mij in fatsoenlijke taal uitleggen wat ésthetisch' betekent?

Ik begrijp de tekst van Wikipedia niet helemaal dus, kan iemand het in makkelijkere taal uitleggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie
4K

Antwoorden (8)

mooi "synoniemen web" voor je gevonden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kwam deze tegen:
elegant, kunstzinnig, mooi, schoon, smaakvol, stijlvol, verfijnd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is inderdaad allemaal esthetisch, dus +1
smaakvol, stijlvol, verfijnd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat schoonheid betreft.

Het hoeft dus niet zoals antwoorders hierboven zeggen alleen maar met mooie dingen te maken te hebben, lelijkheid is ook esthetisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het naadloos aansluiten bij een situatie, in een vorm die er van verwacht wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'ésthetisch' is niks.
Het is 'esthetisch' en het betekend, 'mooi', 'schoon', of mooi gezegd: 'Volgens de schoonheidsleer.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voldoen aan een ideaalbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Esthetica is schoonheidsleer.
Om te beoordelen of iets esthetisch is wordt bij de beoordeling alleen gekeken naar het 'mooie'. Het wordt op uiterlijk beoordeeld.