Wanneer weet je of iemand je zielsverwant (soulmate) is?

Denk je dat dat alleen een liefdesrelatie kan zijn, of zijn er ook diepe vriendschappen die hieraan kunnen voldoen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie
5.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alweer ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alweer wat???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het gecheckt, en deze vraag was nog niet gesteld

Het beste antwoord

Dat weet je niet, dat moet je voelen. Voel je het niet, dan ben je ook geen soulmates.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Oog in oog komen met de dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De peer vallt niet ver van de mouw!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies
zondag
14 jaar geleden
Wat heeft dat met zielsverwantschap te maken? Uitleg graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engel die de ziel meeneemt
( bij de dood )
zondag
14 jaar geleden
Goed. De eerste van het stel gaat dood. Een engel neemt zijn/haar ziel mee (naar de hemel?) Waarom zou dit slaan op mensen die soulmates zijn? Christenen geloven in een leven na de dood dus van mensen die geen soulmate hebben neemt een engel (als je dat zo wilt stellen( óók hun ziel mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd
Dat is een gevoel! Je hebt beide dezelfde humor en begrijpt elkaars verdriet. Dat zijn dingen die in harmonie moeten zijn. Je moet een soort van onverwaardelijke liefde in je buikgevoel hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom niet.......Dit is mijn ervaring! We voelen elkaar in elke situatie aan.
Als je er in gelooft dat het hele verschijnsel zielsverwant bestaat (ik geloof er namelijk geen hout van), zul je maar al te bereid zijn dat etiketje te plakken op de partner die je treft in een fantastische relatie.

Maar ook aan die relatie zul je moeten werken om je soulmate te behouden. Liefde is een samenspel tussen twee mensen , en geen door de cosmos of de voorzienigheid gearrangeerd samenkomen waar je niks meer aan hoeft te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik bedoelde ook juist niet alleen in een liefdesrelatie, maar vooral ook in een vriendschapsrelatie. Want waarom kan dit alleen maar in liefdesrelaties?
Als jij een zielsverwant tegengekomen bent, weet dan dat beide kanten dat onmiddellijk herkennen, dus dan is het zo... Bij twijfel of als het maar één van de twee het herkent, weet dan dat het niet zo is... Zo simpel is het...

En vriendschap is van een veel hoger niveau dan een liefdesrelatie... Een werkelijke vriendschapsrelatie kan pas NA een goede liefdesrelatie ontstaan... Is dat niet zo, dan is het geen werkelijke vriendschapsrelatie, maar wat anders... Een liefdesrelatie eist zaken van die ander, dat is niet zo bij een werkelijke vriendschapsrelatie... Daar is ieder volledig vrij van moeten en toch staan ze totaal op voor elkaar, iets hogers is er niet...

Soulmates herkennen elkaar wederzijds, geen twijfel mogelijk, is er twijfel dan is die ander dus nooit een soulmate... Zo herken je dat en zo weet je dat, simpel toch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst een definitie: "verwant van ziel, van dezelfde aanleg en neigingen" (zie bron).

Mijn interpretatie is iemand met wie het buitengewoon klikt. Hoe weet je dat? Dat merk je doordat je een beetje hetzelfde in elkaar zit, over dingen denkt, interesses deelt, etc.

Je kunt dus meerdere, vriendschappelijke soulmate's hebben; het hoeft helemaal niet een liefdesrelatie te zijn. Ik kan me indenken dat je liefdesrelatie niet aan de definitie van soulmate voldoet. Ze zeggen niet voor niets opposites attract"