En later werd het ook bij de katholieken gebruikt, als het alziende oog van god.Het hing overal, tot in cafe's toe, met de tekst: "Gods oog ziet alles" (al dan niet aangevuld door grappenmakers met de tekst "maar hij verraadt ons niet"
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het Alziend oog is een symbool waarbij een oog omgeven wordt door stralen en soms door een driehoek. Oorspronkelijk komt het symbool uit Egypte, en diende daar als symbool voor de zonnegod Horus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het wordt ook gebruikt als 1 van dé symbolen van de illuminati.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alziend oog ,,,,het derde oog van de mens,,midden op je voorhoofd