Je kunt moreel vertalen met deugdzaam, maar wat je denk ik wilt weten is hoe moraalfilosofie gedefinieerd wordt binnen de filosofie.

Moraalfilosofie of zedenleer heet in de filosofie ethiek.

He cultureel woordenboek geeft het volgende:

"Ethiek
Zedenleer, moraalfilosofie. Het praktische deel van de filosofie dat zich bezighoudt met de bestudering van de zeden en probeert vast te stellen wat goed is en wat slecht. De ethiek kan beschrijvend zijn of normatief en in dat laatste geval stelt ze normen, voorschriften en wetten op. De normatieve ethiek probeert dus vragen te beantwoorden als: 'Wat is goed?' 'Hoe moeten we handelen?' 'Waarom moeten we zo handelen?' "

De Stanford Encyclopedia of Philosophy zegt het volgende over morality:

"The term “morality” can be used either

descriptively to refer to a code of conduct put forward by a society or, some other group, such as a religion, or accepted by an individual for her own behavior

or

normatively to refer to a code of conduct that, given specified conditions, would be put forward by all rational persons."

Vrij vertaald:

Descriptieve ethiek bedoelt een daadwerkelijk stelsel van normen en waarden zoals gebruikt wordt binnen een speciefieke (al dan niet religieuze) groep.

Normatieve ethiek bedoelt een (theoretisch) stelsel van normen en waarden dat geldig zou moeten/kunnen zijn voor alle redelijke mensen.
13 jaar geleden
Zelf heb ik op de middelbare school geleerd (bij het vak filosofie uiteraard) dat die definitie het volgende moet zijn:

Moreel is het geheel van normen en waarden van een persoon.