Ja is het zelfde... Er is maar een waarheid en al het andere is onwaarheid...

DE waarheid verdraaien is een bewuste actie en derhalve gelijk aan liegen...

Zeg je onbewust een onwaarheid, dan wordt die actie jouw vergeven... Dus dan is het niet liegen, maar een onwaarheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ha, die Jinx;

Nuchter beschouwd wel. Maar liegen kan ook heel functioneel en positief zijn. We doen het immers allemaal uit beleefdheid, tact of fatsoen; "Nee joh, staat je juist goed!", "Tuurlijk houdt'ie alleen van jou", "Wat een prachtige kleuren!"....
Tact is niet anders dan goed gedoseerd met de waarheid omgaan; de smeerolie van de beschaving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarheid verdraaien is een vorm van liegen. Mensen vinden het vaak minder erg omdat je de waarheid wel gedeeltelijk vertelt. Meestal valt het onder de catogorie: leugentje voor eigen bestwil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarheid is subjectief, een perceptie op dingen aangelengd met de eigen beleving en liegen is vertellen wat in werkelijkheid niet is gebeurd. Vind ik toch wat anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja en ik vind het soms nog erger dan een vlugge leugen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt van wel. Want als je de waarheid verdraait dan zeg je niet de hele waarheid, dus lieg je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb kennissen die mij altijd de waarheid zeggen .Maar als ik dat doe zijn ze beledigd of boos Verder zijn die mensen altijd lief voor me En staan altijd klaar voor me Dus ik spreek niet de waarheid als ze denken dat iets ze leuk staat etc Ben ik dan een leugenaar Volgens mij nietDie mensen weten zeker dat ze gelijk hebben