Waarom ben ik zoals ik ben en denk ik zoals ik denk???

Ik bedoel niet "omdat je een kind van je ouders bent"...
Maar ik heb het over mijn gedachten, gevoelens enz. waarom denk ik niet vanuit een ander lichaam? Waarom beleef ik mijn leven uit het "marleen" perspectief en niet uit bijvoorbeeld jou perspectief? Waarom leeft mijn "geest" of hoe je het ook wil noemen in dit lichaam en niet in dat van een ander?
Ja het is een hele vage vraag. Ik hoop dat je hem snapt..

Toegevoegd na 4 dagen:
Heel erg bedankt voor de reacties.. :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat je nog heel jong bent? Deze vraag heeft iedereen wel eens bezig gehouden denk ik. Vooral als je nog je identiteit aan het ontdekken bent. Er is geen duidelijk/feitelijk antwoord op te geven. Ieder mens is uniek in hoe en wat hij is. Dat maakt dat iedereen anders denkt en handelt. Het heeft natuurlijk ook deels te maken met je DNA en je omgeving/opvoeding. Maar de wetenschap heeft nog niet kunnen ontdekken waarom onze 'geest' is zoals hij is.

Als we dat allemaal al wisten hoefden we niet meer (her)geboren te worden.Ik ga er vanuit dat we zelf onze ouders hebben uitgekozen om dingen te leren die zij ons kunnen leren.Daarom ben ik Monique en niet Ineke bv.Ben ik ik en niet jij.Want iedereen heeft weer haar of zijn dingen te leren.

Omdat jij Littledream bent natuurlijk! Helemaal 'ik', niet meer en niet minder...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100