Als een geheim als een geheim gezien of aangemerkt wordt, dan is het geheim al bijna niet meer geheim...
Pas als een geheim niet bekend is als geheim, dan is er een gerede kans dat het geheim nooit tot het grote publiek zal doordringen... Er is zelfs een blad dat heet mijn geheim, hoe vreemd is dat toch...
Onder de pet houden is in deze tijd niet meer mogelijk, bijna alles komt tot publiciteit tegenwoordig, en gelukkig maar...
Het beste geheim is een geheim dat niemand kent als geheim...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja precies. Een geheim komt eigenlijk niet ter sprake zolang het een geheim blijft. Of alleen tussen de mensen welk wel op de hoogte zijn van hetgeen het geheim is.

Andere antwoorden (6)

Het ligt eraan, wie hem bewaart en of diegene zijn/haar mond erover kan houden.

Toegevoegd op 31-05-2009 14:34:18
Je liegt, wanneer je niet wilt dat het bekend wordt, je bekent, wanneer je niet wilt, dat je erdoor in de problemen komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand mij een geheim verteld en zegt dat ik het voor mij moet houden zal ik het nooit doorvertellen dus als er gericht naar gevraagd word, ja dan lieg ik
Heeft ook met vertrouwen te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat zoiets als een beroepsgeheim...

En ik vind persoonlijk dat je niet gedetailleerd over anderen moet praten. Dus als je iets van iemand hoort, waarvan je er vanuit kunt gaan dat jij, of slechts enkele zijn die dat weten. Dan moet je hier niet over praten...

Maar goed...

Ik deins nergens voor terug. Dus het zal een ander nooit lukken om mij iets te laten bekennen. Zolang mijn leven niet op het spel gezet word tenminste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
personlijke geheimen zijn makkelijk door emoties en mimieken te achterhalen. Staatsgeheim daar in tegen is moeilijker te achterhalen. Area 51 (USA) is topgeheim.
Hoe meer mensen er iets van af weten, des te minder men dit als geheim beschouwd (m.u.v. Area 51).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik onrustig word van een geheim beken ik liever. Dat kan misschien niet meteen onder alle omstandigheden, maar dat is dan net als een rivier, denk ik maar. Als het moet baant ie wel een weg tot de bestemming waar hij heen moet stromen en uit moet monden.
Geheimen waar ik niet onrustig van wordt houd ik voor mezelf. Al moet ik zeggen dat ik bar weinig (geen?) geheimen heb, want die dingen vreten me van binnen op. Ik krijg er weinig weerstand van enzo.
Sommige geheimen kunnen geen kwaad. Sommigen zeggen zelfs dat het goed is om ook geheimen te hebben al heb ik die ervaring niet.
Ik heb een natuurlijke aversie tegen oneerlijkheid. Liegen zou ik echt niet doen. Dat voorkomt dat ik geheimen draag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat drie weten is geen geheim (meer).
Dit is een oud gezegde, maar ik denk zeer waar want je weet nooit zeker wie van de twee lekt.
Er heeft nog nooit iemand een pistool op me gericht en ik weet dus niet wat ik zou doen.