Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een grote spin met witte stippen. Wat is dat?

Ik had een grote spin in huis voor een maand. Telkens zagen we de spin en opeens was het weer weg. Gisterenavond was het zover. Ze werd doodgeplet.

Maar het was echt een grote spin van minstens 5 cm groot en ze had witte stippen op de kont. Toen ze geplet was, was er echt veel geel spul uit haar binnenste gekomen.
Normaal komt er amper wat uit een spin als je het plet.

Wie weet welk soort spin dit was, want het was geen kruisspin of een gewone spin.

Toegevoegd na 25 minuten:
Na veel gezocht te hebben, heeft het wel wat weg van de Crustulina guttata, zoals in de afbeelding.
Heeft iemand hier meer verstand van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
4.9K
rebecca
13 jaar geleden
jakkie :S

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mensen zijn destructieve medebewoners van deze planeet. Waarom niet opgepakt met een doekje en hem (of haar) in de tuin gezet? En nu ineens komen vragen 'wat heb ik zojuist doodgemaakt?'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het eruit zag als een giftige spin. Zoals ik al zei, het was geen gewone spin. Als je een gevaarlijke spin ziet, herken je 'm meteen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Huh? Deze als beste antwoord? :P

Andere antwoorden (1)

Als je in een omgeving met sparren woont, zou het een Grote dikkaak kunnen zijn geweest, Pachynatha clercki.
Jammer dat je niet eerst een foto hebt kunnen maken ;-)
Het gele spul kan er misschien op duiden dat ze klaar was om eitjes te gaan leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding