Een miljoenpoot heeft juist MINDER poten dan een duizendpoot!

De compostduizendpoot kan zo'n 160 poten hebben, wat er meer zijn dan een miljoenpoot kan hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een andere soort duizendpoot, de Geophilomorpha, kan wel 200 paar en dus 400 poten hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Miljoenpoot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
miljoenpoot lijkt me inderdaad duidelijk ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de miljoenpoot natuurlijk.
maar hij heeft echt geen miljoen poten hoor
en als je geen insecten bedoeld dan staan er heel veel op de eerste plaats met 4 poten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de duizend poot of miljoenpoot

Het aantal pootjes haalt bij lange na geen miljoen, de soort Illacme plenipes is een uitschieter en heeft er 750 in totaal maar de meeste soorten hebben 80 tot 400 pootjes. De naam "duizendpoot" of "miljoenpoot" heeft niets te maken met het aantal poten, sommige duizendpoten hebben niet veel meer dan 40 poten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gatver!!! @ fotooooo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker in de soep..