Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaan de voorpoten van deze spin omhoog als je hard geluid maakt?

Als ik een hard geluid maak richting deze spin. Dan gaan de voorpoten omhoog. Waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Waarschijnlijk is dat een dreigende houding. Het harde geluid laat de spin schrikken of maakt hem bang. De spin gaat in de verdediging. Hij probeert je bang te maken en doet vervolgens zijn voorpoten omhoog. Dit is onderdeel van zijn gedrag. Zie het maar net als een beer die zich groot maakt. Alleen voor een mens zoals jij of ik zal zich daar vrij weinig van aantrekken. (tenzij je bang bent voor spinnen...)
Als je wilt weten of ik gelijk heb moet je eens proberen op een andere manier deze spin te intimideren. Hij zou dan volgens mijn theorie zijn voorpoten weer omhoog moeten doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Denk het woordje 'voor' even weg in de zin ''alleen voor een mens zoals jij of ik''

De actie van de spin heeft uiteraard wel een effect op soort genoten. Deze zijn van ongeveer de zelfde grootte en daar zal deze verdedigingshouding een stuk imposanter voor lijken dan voor ons. Deze andere spinnen worden dan geintimideerd. Ze hebben vervolgens twee keuzes. Fight or Flight.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is dat een verdedigende houding, of zelfs een dreigende. Een ander mogelijk is ook, ( maar dat acht ik niet waarschijlijk) dat ie zijn pootjes voor zijn oren wil houden, maar onderweg daar naar toe in de war raakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk eerder dat hij door het harde geluid een trilling opvangt en dan direct in de startblokken springt om een eventuele prooi te pakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is als intimidatie. Ook de zeer kleine spinnen doen dit als je heel dichtbij ze komt en voor ze staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk aan kung-fu vechters die klaar gaan staan met hun handen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een afwerende houding. Een krab steekt zijn scharen omhoog als hij zich bedreigd voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding