Hoe komt het dat ruim een derde van de wereldbevolking in China of India woont?

In totaal wonen er op aardig naar schatting 6.7 miljard mensen. 1,3 miljard hiervan in China, 1.1 miljard in India.
Hoe komt het dat er zo veel mensen op een relatief klein gedeelte van de planeet wonen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

combinatie van grote relatief stabiele landen zonder veel anticonceptie en weinig kindersterfte.
De overige continenten hebben veel mensen verloren in de oorlog, hebben wel anti-conceptie, zijn relatief nieuw (amerika, australie).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gewoon minder vaak stil zitten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vergelijkbaar met celdeling. Vervang de cellen in je verbeelding door mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hoeveelheid voedsel bepaalt de aantallen van de soort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt omdat ze zoveel kinderen hebben gekregen, elk kind is er weer een...
Het zijn ook hele grote landen, India is geen land, het is een continent, zegt men wel eens...
Als je op straat kijkt, hoe ze door elkaar krioelen... Ze hebben een hele andere beleving van eigen territorium, een bus kan helemaal volgepakt op elkaar staan met passagiers, dat kom je hier niet zo snel tegen in het westen...
Het komt door het aantal dat er zo veel zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Het komt door het aantal dat er zo veel zijn" Briljant! Heel Cruijffiaans! Complimenten! (En nee, dit is oprecht bedoeld, niet cynisch.)
Combinatie van groot land en redelijke welvaart. Bij een goede welvaart zie je minder kinderen per gezin, bij een slechte welvaart zie je veel kinderen doodgaan en dus weinig kinderen per gezin ook. Bevolkingsdichtheid scoren ze stuk minder hoog hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo klein is dat niet. Nederland is dichter bevolkt.