Wat gebeurt er met je biceps en triceps als je je arm strekt?

Graag uitleggen zodat een 11 jarig kind het kan begrijpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
10K

Antwoorden (3)

Je triceps spannen zich aan, want deze spier zorgt ervoor dat je arm gestrekt wordt. Tegelijkertijd ontspant je biceps want die is alleen nodig om de arm te buigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je biceps worden langer, je triceps worden aangespannen om je arm omhoog te houden als je het recht voor je uit strekt dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je spieren zijn net als elastiek of een ballon.

Wanneer je hem aanspant, dan wordt hij bol. Wanneer je hem rekt dan wordt hij lang en dun.

Om je biceps te kunnen bollen, moet je triceps zich rekken en aanspannen.

De ene spier helpt de andere spier om aan te spannen of te rekken.