Rond welke tijd gaan de vleermuizen 's avonds vliegen?

is dit al om 9uur? 11uur? 12uur? of gewoon wanneer het donker word?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6.5K

Het beste antwoord

Als het begint te schemeren, dus nu om een uurtje of 9/ half 10
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de avond, wanneer het donker begint te worden.
In de winter vliegen ze trouwens niet, omdat er dan te weinig insecten zijn in Nederland en Belgie. Ze houden dan een sort winterslaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het begint te schemeren.
je ziet dan ook vaak hele snelle zwarte "vogeltjes"vliegen. Dat zijn dan vleermuizen en geen vogeltjes!
Rond het schemeren zijn er ook veel muggen en vliegjes die eten ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens het invallen van de schemering zijn vleermuizen aktief. Gedurende een half uur maximaal. Bij mij vliegt er één een kwartier tot een klein half uur rondjes om de denneboom in de achtertuin en verdwijnt dan in het niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of alle vleermuizen zich aan regels houden. In Suriname had ik een grote appeltjesboom in de tuin staan. Die appeltjes zijn zeer geliefd bij sommige nacht insecten. Het was 's nachts altijd een vliegverkeer van jewelste. De navigatie was evenwel zelfs voor vleermuizen zeer ingewikkeld en ze vlogen daarom regelmatig zo'n appeltje van de boom. 's Morgens was de grond onder de boom bezaaid met afgevlogen appeltjes.