Waarom kriebelen muggenbulten van Noord- Amerikaanse ( Canadese) muggen zo ontzettend lang ?

Vijf weken na thuiskomst nog steeds jeuk en nog steeds zichtbare muggenbulten.

Nederlandse muggenbulten zijn doorgaans na een paar dagen al niet meer te zien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had er daar ook vreselijk last van, de bulten waren enorm groot en voelden erg warm aan elke keer. Moest er vaak zelfs antibiotica voor innemen.
In NL heb ik er amper last van. Ik hoop voor je dat ze gauw weg zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die muggen die jou hebben gestoken waren die ook een stuk groter dan de muggen van hier?

Antwoorden (2)

Dat is de overgevoeligheid/reactie van jou. (Histamine)

Ik heb soms ook weken lang last van jeuk, van de Nederlandse mug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten muggen, en op allemaal kun je net iets anders reageren.
In Scandinavië heb je knutjes ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Culicoides ), ze komen ook in NL voor, maar hier word ik alleen door de gewone steekmug gestoken en krijg ik een bult waarvan de jeuk met Azaron wel te bestrijden is.
In Scandinavië begreep ik binnen een seconde waarom iedereen met Djungle Olja had aanbevolen, muggenwerend middel. De knutten daar zijn lastiger en veel kleiner dan de steekmug hier, maar man man wat een bulten en wat een jeuk op die plekken die ik per ongeluk niet had ingesmeerd.... *krab*

Dus ik vermoed dat het 'gif' (het spul dat ze inspuiten om je bloed iets te verdunnen zodat ze het makkelijker op kunnen zuigen) net iets anders is en je er dus ook anders op reageert.