Waarom volgt mijn hond netjes een bospad?

Ziet een hond überhaupt het verschil tussen het pad en de rest van het bos? Of volgt ze misschien haar neus en loopt ze waar de meeste geursporen zijn. .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Sommige honden wijken graag van de gebaande paden net als sommige mensen, maar andere niet. Bovendien vinden honden het meestal leuk om soortgenoten te ontmoeten en hun geursporen lopen meestal ook op het pad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de hond kiest voor hem de makkelijkste en veiligste weg, en een hond is een gewoonte dier, dus als jij netjes elke dag op een bospaadje loopt, gaat de hond dit vanzelf na doen. Voor een hond is het uitgaan "op jacht gaan"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze volgt een geurspoor. Waarschijnlijk lopen er meerdere mensen met honden op dat pad. Het kan ook zijn, dat ze gewoon jou volgt. Meestal zie je honden af en toe van het pad afwijken, dan volgen ze een geur van een wild dier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond ziet best dat het op het pad gemakkelijker loopt. Natuurlijk ruikt de hond meer dan de mens, maar dat betekent niet dat hij alleen geuren volgt. In had eens een duitse dog die niet met mij het grasveld overstak, maar liever even omliep over de weg. Dat vond hij comfortabeler.