Hoe krijg ik mijn Kalanchöe weer in bloei ?

Jaren geleden kreeg ik deze planten meerdere malen in bloei. Als ik er nu een koop, en de plant is uitgebloeid, lukt het me niet meer om hem nogmaals te laten bloeien. Waar zou dit aan kunnen liggen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
9.9K

Het beste antwoord

De kalanchöe is een korte dagplant, d.w.z. dat de plant per dag minder licht nodig heeft om weer te gaan bloeien.
ook een oorzak is, dat deze plant na de bloei, eerst weer veel blad gaat maken en groter wordt, zet hem nu in een maatje grotere pot en het zal een mooie bladplant worden, in de komende winter zijn de dagen vanzelf weer korter en de plant gaat hier op reageren door opnieuw te gaan bloeien, dus hoef je eigen niet veel te doen, alleen verpotten en afwachten.
Echter nieuwe soorten die nu te koop zijn , kunnen best anders reageren dan de planten van vroeger op de lengte van het daglicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal het proberen Ed; vroeger gingen ze altijd vanzelf weer bloeien.