Wat gebeurt er wanneer je een stofzuiger op je oog zet?

Lugubere vraag -

Als je de slang van de stofzuiger - dus zonder het zuigstuk - direct op je oog zet terwijl de stofzuiger aanstaat, wat gebeurt er dan? Wordt je oogbal eruitgezogen, of gaat dat niet zo makkelijk?

(Ik vraag me dit al af sinds ik op kamers ging wonen om te studeren, en dus regelmatig zelf moest stofzuigen.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat het wel meevalt. Natuurlijk zal het heel dik en opgezwollen zijn, maar je oog zal van nature weerstand bieden tegen de zuigende kracht en het zal nooit zover komen dat je oogbal eruit gezogen wordt. Maar ik zou het niet uitproberen ;)

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=EunEzEuzNSg

Ik denk dat alle sapjes uit je ogen worden gezogen... Je oogbal vliegt er denk ik niet uit...

Hangt af van het Wattage van de stofzuiger. Kruimeldiefje hoeft geen probleem te geven. Maar heb je een 2200 Watter, dan moet je echt naar het ziekenhuis...

Nou dat wordt je oog eruit gezogen, en als hij echt heel hard staat je hersenen ook. (dat laatste is niet waar)

Gelukkig is de luchtdruk maar een bar en de onderdruk van een stofzuiger pakweg de helft. De kracht op je oog zou dus ongeveer 50-100 n kunnen zijn, wel veel maar niet voldoende om de harde oogbol te "kraken ". of de spieren te doen scheuren waarmee het ook in het hoofd zit. Ik zou het evenzogoed zeker NIET uitproberen

Je zou deze test eventueel kunnen doen op een dood schaap.Als de ramadan voorbij is, en dat duurt niet zo lang meer gaan ze weer slachten dat het een lieve lust is, een schapenoog min of meer zal de zaak niet maken zeker.

Afhankelijk van de onderdruk (is niet lineair aan het Wattage)van de stofzuiger zal het experiment grote schade aan je oog veroorzaken. Het is niet bekend of je oogbol in de stofzak terug te vinden is, maar bij een onderdruk van 3800 mm w.k. (0,38 bar) vrees ik toch dat de bol er half uithangt. Overigens zuig ik iedere maandag een gedeelte van het huis, maar nog nooit heb ik aan zo'n experiment gedacht. Overzicht Hanson stofzuigers. Vergelijk Wattage/Onderdruk in mm waterkolom/Luchtverplaatsing in l/min. 1450W/2250mm/3930l, 1350W/2500mm/3300l, 1600W/3800mm/3300l, 2700W/2600mm/6250l, 3200W/3600mm/500l. Deze gegevens laten heel mooi zien dat het Wattage alleen niets over de onderdruk zegt.

Bronnen:
http://www.hansoncss.nl/content.php?taal=n...

Er gebeurt niets, net zo min dat als men een in gebruik zijnde tv in een ligbad gooit waar men zelf in ligt. Probeer het even uit en laat het ons weten ivm het juiste antwoord en de bijbehorende puntentoekenning. Ooooh, was het niet serieus? Ik dacht al. Pffffffffffff. Maar nu wel ff de mensen proberen tegen te houden die WEL gevoelig zijn voor dit soort gevaarlijke vragen.

Ik denk dat ik in dat geval de stofzuigerzak om kan gaan kiepen op zoek naar mijn contactlenzen.

je oog hangt aan een aantal spieren vast, dus niet zo makkelijk.

Het rare is dat ik denk dat er niets gebeurt, maar toch zou ik het zelf niet durven uitproberen. Ik denk dat je oog wat droog is en raar aanvoelt.

sorry,..heel rare vraag!..is wel zo wijs om dit zeker niet te doen!...het oog is omgeven door kleine spiertjes die makkelijk kunnen scheuren,...de oogbal kan in een later stadium dan iets naar voren komen,zodat je heel moeilijk nog met je ogen kunt focussen,...absoluut not done!!!

wat denk je zelf:) dan ben je volgens mij je oog wel kwijt...of dikke vette beschadiging ... dus ja niet doen, maar volgens mij weet je dat toch hopelijk zelf ook wel:)

best van alles is het niet zelf uit te testen, zekere voor het onzekere te nemen, mocht er toch iets veranderen, dan kun je waarschijnlijk zelf de oogbal wel niet "gewoon" terug in de oogkas plaatsen !!!

uhm, dit is zeker schadelijk. vroeger waren er van die dingen, ik weet echt niet hoe ze heten, het ware halve ballen van rubber en als je die omvouwden dan floepten ze 1,5 meter de lucht in. maar als je hem met de platte kant op de tafel drukte dan zuigde ze vacuum. een kennis van mij had die als kind op zijn oog gedrukt , dat zoog dus vacuum en die had zijn netvlies gescheurd, ik weet niet hoe het verder afgelopen is maar dat heeft wel ernstig schade aangericht. nu maken ze die rubbere halve ballen met gaatjes erin zodat hij geen vacuum zuigt. ik weet niet of dat gelijk staat aan de kracht van een stofzuiger. maar ik denk dat je op sommige vragen het antwoord niet hoeft te weten en het van je af moet zetten:p

Niets verslaat een daadwerkelijk experiment. Ik heb 't even geprobeerd en een fotootje gemaakt van 't resultaat. PS: weet iemand ook hoe ik ze weer zonder beschadiging terug kan krijgen? M'n oogspieren beginnen pijn te doen, en m'n oogleden passen niet meer over m'n ogen. Er komt allemaal stof in!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100