AB negatief

Toegevoegd op 05-05-2009 15:35:22
"In Nederland is 0+ de meest voorkomende en AB– de minst frequent voorkomende bloedgroep"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad AB zoals hierboven al aangegeven is.
Hieronder de link naar wikipedia met de uitleg over het hoe en wat...

Toegevoegd op 05-05-2009 15:37:27
Het is in Nederland komt 0+ het meest voor en AB- het minst. Er is een verschil in verdeling tussen etnische groepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100% bloedgroep AB
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
B- en AB- komen het minste voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgezien van de hoofdklassen A, B, AB en O met Rhesus + en -, zijn er toch nog een aantal onderklassen die veel minder vaak voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de meest voorkomende bloedgroep is bloedgroep O ( 45% van de Nederlanders ), daarna komt bloedgroep A ( 43% ), dan bloedgroep B ( 9% ) en de minst voorkomende bloedgroep is bloedgroep AB ( 3% ).