Wat is dit voor insect?

http://picasaweb.google.nl/I.C.Lockhorn/ZoekresultatenVanIMG_81#

Eergisteren sprong onze hond piepend, met zijn staart tussen zijn benen omhoog, net of ie door iets gebeten was. Later vonden we, op de plek waar hij zat, dit insect. Vanochtend vinden we er nóg eentje, op dezelfde plek (in huis). Beide keren was ie al dood. Weet iemand wat het is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieeee wat een engerd! Volgens mij een spin

Het beste antwoord

Ik weet niet de precieze soort, maar volgens mij is het gewoon een spin! Hij ziet er vies uit, bah! Hopelijk vind je er niet meer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt inderdaad op een spin, hij heeft ook zes poten, maar blijkbaar steekt ie.. Op de eerste foto kun je ook wel een soort haakjes aan z'n achterste zien zitten. Ben niet dol op spinnen, zeker niet als ze er zo uit zien, maar kan me er niet druk om maken normaal gesproken, alleen omdat ie blijkbaar toch wel gebruik maakt van die haakjes.. Mijn hond bijt en krabt ook weer extreem veel de afgelopen dagen. (Hij heeft een voedselallergie, maar sinds hij speciale voeding krijgt, heeft hij nooit meer zo veel jeuk.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of hebben spinnen altijd van die haakjes? Ik weet het niet, ik hou niet van spinnen haha dus ik heb ze nog nooit bestudeerd! Nou ja, misschien dat de reactie van de hond dan ergens anders mee samen hangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spinnen kunnen bijten ja. Ben ooit eens in Italië gebeten door een spin, kreeg toen een soort 'tegengif' om allergie/ontstekingen/zwellingen tegen te gaan. Er zijn vast ook spinnen die kunnen steken of weerhaken hebben, dat weet ik niet precies.
Als je niet zeker weet of je hond is gebeten/gestoken zou ik hem even in de gaten houden of op de plekken op de vacht/huid zoeken waar hij steeds krabt. Als ie daar een bultje heeft of iets dergelijks kan je even aankijken of het erger wordt. Als het erger wordt kan je voor de zekerheid even de dierenarts bellen en vragen of het kwaad kan!
Honden kunnen inderdaad een schrikreactie geven op bepaalde dieren, zeker als ze zijn gestoken en het pijn doet.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb geen bultjes of irritatie kunnen ontdekken, tenminste, er ontstaan nu wel geirriteerde plekken door het bijten, maar verder niets. Ik zal het in de gaten houden. (Mag hopen dat het niets is, dierenarts begroet me al met "Hee, ben jij er ook weer!" tegenwoordig..) Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan! Ja gewoon in de gaten houden lijkt me het beste! Ook op ander gedrag letten (afgezien van het krabben en bijten), bijvoorbeeld als ie ineens veel meer drinkt, of diarree krijgt, of zoiets. Succes!

Andere antwoorden (3)

Geen insect
Huisspin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon een spinnetje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt op de grijze huisspin