zijn er ook bloemen die stinken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ja de Amorphophallus titanum Deze bloeit in de hortus botanicus in Leiden maar eens in de zoveel tijd. De bloem stinkt maar vliegen bijvoorbeeld vinden het een onweerstaanbare lucht. 'Beauty is in the eyes of the beholder' maar ook 'smell is in the nose of the beholder' zeg ik dan maar...

Bronnen:
http://noorderlicht.vpro.nl/noorderlog/ber...

denk dat dat heel persoonlijk is maar er zijn zeker bloemen die stinken een bekende huis tuin keuken bloem zoals de chrysant vind ik akelig stinken bijv

Vroeger hadden wij altijd ouderwetse muurbloemen,althans zo noemden wij deze. Ze stonken echt,maar waren wel mooi om te zien.

Ja Pruts de HUERNIA ZEBRINA is echt niet om te harden.....

Bronnen:
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php...

Stinkende Gouwe Hij heet niet voor niets zo

Ja hoor, de Amorphophallus titanum oftewel de 'penisplant' verspreid een heel onaangename lucht als hij bloeit.

Bronnen:
Amorphophallus titanum
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amorphophallu...

Lelies.. getver wat stinken die en ze geven nog af ook...

paardrnbloemen werden ook pisbloemen genoemd, zal ook wel een reden hebben

De keizerskroon, ook wel stinklelie genoemd. Het geslacht Fritillaria omvat ongeveer honderd soorten. Een 25 tal soorten wordt in Nederland commercieel geteeld, voornamelijk voor het gebruik in de tuin en in toenemende mate als potplant. De keizerskroon (Fritillaria imperialis L.), wordt al meer dan 4 eeuwen in Nederland geteeld. De Leidse Hortus had in 1580 al een keizerskroon in zijn collectie. In een oude catalogus rond 1850 werden wel 50 verschillende cultivars aangeboden. Nu worden er nog zo’n 5 cultivars op grotere schaal geteeld (de oranjerode cultivars: 'Aurora', 'Rubra', 'Rubra maxima', 'Premier' en de gele 'Lutea') en een 7 tal cultivars op kleinere schaal. De keizerskroon wordt ook wel stinklelie genoemd. De geur van de keizerskroon is erg sterk. Enkele bollen hier en daar in de tuin wordt vaak aangeprezen als een goed afweermiddel tegen ratten en mollen.

De konjakplant stinkt verschrikkelijk!

paardenbloemen. hyacint vlinderstruik madeliefjes. smaken verschillen. in het verleden behaalde resultaten tot stank bieden geen garantie voor de toekomst.

Bronnen:
mijn smaak

Stinkertjes (Of Afrikaantjes) Deze hierboven beschreven heb ik zelf gezien in de Brusselse Botanische tuinen. Bloeit maar heek kort : maar heeft een lijkgeur...walgelijk. Het is tevens de grootste bloem ter wereld.

Jazeker.

Ja, margrieten, Die stinken naar zweetvoeten.

Ook valeriaan ruikt naar kattepis. Katten zijn gek op de plant. En de phlox ruikt naar zoete urine. Beide vind ik lekker ruiken, maar ach, zal wel aan mij liggen want bijna alle hiervoor genoemde bloemen vind ik lekker ruiken (m.u.v. die tropische bloemen, die heb ik nooit geroken). De geur van jasmijn heeft een beetje poep-geur. Maar ook vleugjes daarvan zijn lekker. Stinken lijkt me subjectief.....

Stinken is zeker objectief, ik gruw van de lucht van lelies en jasmijn vind ik alleen flink in de verte te harden. Zodra bloemen erg zoet met een tikje wee ruiken vind ik het niks.

In de tropen groeien bloemen van een meter doorsnede die stinken naar rotte vis. Vliegen houden van rotte vis en komen er op af. Ze gaan de bloem in en krijgen een lading stuifmeel mee.

Geraniums!

Er is een bloem die ruikt naar rottend vlees. Maar of je dat vindt stinken weet ik natuurlijk niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100