Is een cybernetisch lichaam medisch gezien mogelijk?

Toelichting: Lichaamsvreemde objecten die zich in een menselijk lichaam bevinden is geen onmogelijkheid. Er hebben genoeg mensen bestaan die rondliepen met een kogel of metaalsplinter zonder dat er afstotingsverschijnselen plaatsvonden. Daar staat tegenover dat de beroemde verichip ter grootte van een rijstkorrel bij veel testpersonen tot afstotingsverschijnselen leidde. Is onze toekomst cybernetisch of komen we niet verder als de verichip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Dat komt er inderdaad aan, gewoon een kwestie van tijd.
cybernetisch is niets anders dan sturing... Er zijn al raketten die zelf hun doel vinden, dat is cybernetica...
Op het moment dat de interface werkend is zal er een lichaamseigen chips gemaakt kunnen worden en dan kunnen er gewoon chips ingeplugd worden als je op vacantie gaat, om de taal te spreken in het land waar je dan bent... rekenchips voor als je daar moet bezig mee gaan... Of chips die je in staat stellen om een sport te doen, tennissen of biljarten... Why not... De tijd zit mee in de ontwikkeling van devices, het is verbetering op verbetering... Evolutie kun je ook zeggen... De afstoting is een probleem dat getackeld kan worden... Why not?
We komen wel degelijk verder dan de verichip, met deze ontwikkeling zoals die nu is, lopen we stuk, dat is dan het startpunt voor de volgende ontwikkeling...

Is het niet h1n1 waar de mensheid in grote getale aan zal sterven dan is het wel h24n12, de tijd loopt door en de ontwikkelingen ook... Zo ook de uitvindingen en coupled devices is een hot item voor de toekomst, vooral in de cybernetica...

De mens zal zijn eigen evenbeeld kunnen maken in de toekomst, net zoals dat god dat ooit deed in het verleden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, er zijn nu al diverse "intelligente" protheses waarin digitale techniek verwerkt is. Van pacemakers tot arm- en beenprotheses.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al vaker aangegeven dat we in staat zijn om mensen te bouwen dus ik denk het wel.