wanneer vertrekt de bruine kiekendief uit Nederland

rond welke tijd in het jaar vertrekt de bruine kiekendief uit Nederland naar het zuiden. Alle weidetrekvogels zijn al zo'n beetje vertrokken eind juli,maar de kiekendief zie ik nog steeds elke dag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij de bruine kieken heeft gestolen :)

Het beste antwoord

Niet. Ze komen hier het hele jaar voor, de laatste jaren overwinteren er steeds meer bruine kiekendieven in NL (en elders in NW-Europa).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als hij de bruine kieken heeft gestolen, het is niet voor niets een kiekendief.
Maar meest vertrekken ze niet !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Kiekedief is zgn standwild en blijft op de plek waar hij zijn optimale leefomstandigheden vind. Dekking, prooidieren en nest mogelijkheden.