De Attacus caesar.
Nou jij weer ;p

Toegevoegd na 2 minuten:
(En de Atthis heloisa is de kleinste vogel.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Sommige sprinkhanen zijn behoorlijke knoeperds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Libelle's kunnen heel groot worden !

Toegevoegd na 5 minuten:
hier de grote keizerlibelle
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vliegend hert

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_hert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die kennen niet vlieguh woar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mannetje wordt in zijn doen en laten sterk beperkt door zijn grote en zware kaken. Tijdens het VLIEGEN moet hierdoor een bijna verticale lichaamspositie worden aangenomen om in evenwicht te blijven en het zwaartepunt op de juiste plaats te houden. In vlucht worden de poten gespreid wat een opmerkelijk gezicht is Voordat de kever kan vliegen moeten eerst de grote en dikke verharde voorvleugels (dekschilden of elytra) worden verplaatst, dit is het tot beschermende schilden omgevormde voorste vleugelpaar. De kwetsbare achtervleugels zijn de vleugels waarmee gevlogen wordt; ze zijn dun en vliezig en hebben een oranjebruine kleur en bruine vleugeladering. Tijdens het vliegen worden de dekschilden omhoog gehouden terwijl met de achtervleugels snelle bewegingen worden gemaakt. Bij het vliegen maken de vleugels een zacht brommend en duidelijk hoorbaar geluid.
Het vliegend hert, ook wel groot vliegend hert of hertkever (Lucanus cervus) is een insect uit de orde kevers (Coleoptera). Het is de bekendste soort uit de familie vliegende herten (Lucanidae). Het vliegend hert is in België en Nederland inheems maar zeldzaam.

Het vliegend hert is een van de grootste kevers die in Europa voorkomen[1] en kan een totale lengte bereiken van meer dan 9 centimeter. De Nederlandse naam is te danken aan de enorme kaken van de mannetjes, die vertakt zijn aan het einde en doen denken aan het gewei van een hert. Bij de vrouwtjes ontbreken de vergrote kaken waardoor ze gemakkelijk zijn te onderscheiden.

De kleinste vogel is de de hommel- of dwergkolibrie ( weegt zoveel als een suikerklontje Hij meet kop snavelpunt/staartpunt niet meer dan ZES cm (Cuba).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De doodshoofdvlinder bereikt een lengte van ongeveer 7 centimeter en een spanwijdte die bijna het dubbele bedraagt. Daardoor is het een indrukwekkende soort.
Aangezien de hommelkolibrie 5,7 centimeter lengte meet is de doodshoofdvlinder dus groter dan de kleinste vogel.
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Er zijn nog wel meer grote vlinders (met spanwijdte van 27 cm en meer
-De Herculesvlinder
en nog een paar zie link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grootste nachtvlinder ter wereld is de 'Atlasvlinder', die heeft een spanwijdte van 32 cm.
`s Werelds grootste dagvlinder is de vogelvlinder , heeft een spanwijdte van 28 cm. Deze leeft in Guinea en in de tropen zijn de meeste insecten groter dan in deze streken.Heel vroeger toen er nog veel meer zuurstof in de atmosfeer zat waren de insecten hier ook groter.

Toegevoegd na 9 minuten:
de Atlasvlinder heet attacus caesar, was de naam vergeten op te schrijven.
amc
13 jaar geleden
Vliegend Hert