klopt het dat als je 50 jaar oud woord, je pas 30 jaar wakker bent?

mijn moeder woord binnenkort 50, en het zou leuk zijn als ik dit soort verjongende fijtjes kon vertellen.
en als je zelf nog andere feiten hebt zijn ze absolut welkom.
namens mijn moeder en mij, bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

Misschien nog een verjongend weetje :
Zoals je wellicht weet sterven er continu cellen af in een lichaam en komen er weer nieuwe bij. In een mensenleven wordt het lichaam zodoende een 50-tal keer volledig vernieuwd. Uw moeder is dus niet 50 mer slecht 1 of 2 jaar. En voor de volledigheid: een paar onderdelen worden echter niet (of zeer beperkt) vernieuwd: het hart, de hersenen, de gehoorbeentjes,...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je van 8 uur slaap per dag uitgaat dan ben je op je 50ste dus ongeveer 33 jaar wakker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat klopt. Echter, wat nog veel erger is: Je hebt ook zon 17 jaar geslapen! Dus.. ophouden met slapen, en ga wat doen met je tijd :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je daar bijtelt dat het leven pas bij 40 begint...en dat elke dag niet gelachen niet geleefd is.. komt ze bijna als zuigeling uit..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op deze site,daar staan ook erg leuke spreukjes en gedichtjes op..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal redelijk kloppen maar her beroerde is,dat je tijdens de niet doorwaakte uren wel ouder wordt. Anders was ik nu pas 50 jaar,i.p.v. 75!