Is het normaal dat ik steeds minder blauw plekken krijg?

Vroeger had ik om de haverklap blauwe plekken, als ik val, als er tegen me geslagen/geschopt wordt (ik doe een vechtsport), en dat soort dimgen. Maar ik heb het gevoel dat ik nu vijwel nooit blauwe plekken meer krijg, hoe hard ik ook geslagen wordt. Het is nu maar heel af en toe dat ik een blauwe plek heb, en mestal dan ook hele kleine. Vroeger, town ik bijvoorbeeld op mijn bovenbeen viel, kreeg ik een hele grote ronde plek, laatst viel ik weer, en veel harder maar had niks!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1K

Antwoorden (2)

Doordat je algehele conditie is verbeterd, is ook de conditie van je huid verbeterd en daardoor minder gevoelig.

Misschien ben je ook gezonder gaan eten, door het sporten. Vitamine C is belangrijk.

Dus ben maar blij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over de oorzaak van veel blauwe plekken krijgen, zijn de meningen verdeeld. Vaak wordt gezegd dat mensen die snel blauwe plekken krijgen, minder stevig bindweefsel hebben dan mensen die weinig blauwe plekken krijgen.

Het zou dus kunnen dat jouw bindweefsel onder invloed van wat je eet steviger is geworden.
Ook kan het zijn dat je een dikker vetlaagje tussen je huid en je bloedvaten hebt gekregen, waardoor je bloedvaatjes minder snel kapot gaan als ze een klap krijgen.
Of ben je misschien een stuk bruiner geworden zodat de blauwe plekken minder opvallen?