klopt het dat varkens de zelfde witte bloedlichaampjes hebben als de mens. ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Nee dit klopt niet. Het doel van witte bloedlichaampjes, leukocyten, is wel hetzelfde. Ieder dier heeft weer eigen varianten van de verschillende soorten leukocyten die er zijn. Neem bijvoorbeel de Kurloff cel, een type leukocyt, deze is uniek voor cavia’s.
Het verschil in leukocyten is ook een van de redenen waarom de mens en ieder dier weer anders reageert op diverse virussen.