Hoe snel groeit een conifeer?

In de tuin staat een conifeer van ongeveer vier meter hoog.

Hoe snel groeit de gemiddelde conifeer (van die afmeting) in Nederland, uitgedrukt in kilo's per jaar aan bovengrondse massa? Waar moet ik zo ongeveer aan denken?

Cryofiel
11 maanden geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Coniferen groeien gemiddeld tussen de 0,5 en 1 meter per jaar. De groei is afhankelijk van de soort conifeer, de locatie en de omstandigheden.
Bronnen:
5 maanden geleden