Hebben mannen ook een (on volgroeide) baarmoeder?

Als de balzak het mannelijke equivalent van de vrouwelijke schaamlippen zijn is erook zo'n mannelijke equivalent van de baarmoeder of is deze geheel weg of onherkenbaar of geheel nutteloos?

erotisi
een jaar geleden
in: Biologie
2.1K

Antwoorden (1)

Nee. De Mullerian ducts die vrouwen uitgroeien tot baarmoeder, verdwijnen bij het mannelijke embryo onder invloed van AMH (Anti Muller Hormoon).
tinus1969
een jaar geleden
erotisi
een jaar geleden
Is dat het enige wat geheel verdwijnt of zijn er ook andere dingen? En de bonus vraag, waardoor zouden tepels niet geheel verdwijnen maar baarmoeder wel?
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Volgens mij is dat omdat tepels al vrij vroeg in de zwangerschap worden ontwikkeld nog voor dat je het geslacht kunt bepalen. Moeder natuur heeft simpelweg geen truukje om tepels achteraf te laten verdwijnen
tinus1969
een jaar geleden
Tepels verdwijnen niet omdat ze niet verdwijnen. De manier waarop je lichaam zich na de bevruchting ontwikkelt is niet 100% rationaal of optimaal; maar het gevolg van een evolutionair proces. Er is blijkbaar onvoldoende evolutiedruk om tepels te laten verdwijnen.