Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben mensen met een donkere huid "kroes"haar?

en geen stijl of gekruld zoals bij blanke mensen!!

Toegevoegd na 50 minuten:
ik bedoel dus afro mensen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
11.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je vraag klopt niet.
Heel veel mensen met een donkere huid hebben gewoon stijl haar. Denk maar eens aan mensen uit India: Harstikke donker maar gewoon stijl haar.
De meeste afro-Amerikanen en veel mensen uit bepaalde gebieden van Afrika hebben kroeshaar. Dat is genetisch bepaald. Net zoals de meesten bruine ogen hebben en een platte neus. (maar ook niet allemaal!)
Het zit 'm dus in de genen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mensen met een donkere huid hebben minder haar per oppervlakte huid. Evolutionair hebben blanken meer nodig gezien de regio's waar ze in terecht kwamen. De bouwstenen van de haren werden dus verdeeld en daarom zijn deze haren slapper.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor soort haar je hebt ligt aan het de vorm van de follikel (haarzakjes). rechthoekige follikels zorgen voor kroeshaar. Dat is niet alleen voorbehouden aan mensen met een donkere huidskleur trouwens, mijn (erg blanke, zelfs bleke) moeder heeft ook een mooi hoofd met kroeshaar :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook kroes haar
maar ik heb nog nooit een donker mens met van nature stijle haren gezien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, ik eigenlijk ook niet. Vreemd dat het andersom wel opgaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding