Kan een boze zwaan met zijn vleugels zo hard slaan dat je arm breekt ?

Gezien het feit dat een zwanevleugel zeer licht is ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (4)

lekker makkelijk antwoord: ja dat kan: een zweep is ook niet zwaar maar kan ook je arm / ribben breken:

Natuurkundig verhaal: versnelling wat voorwerp etc.

Een zwaar heeft veel spieren voor zijn vleugels en die kunnen een akelige versnelling genereren... echter de kans bestaat dat de vleugel ook breekt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het schijnt wel te kunnen.
Vergeet niet dat die "lichte" vleugels wel zo'n enorm beest de lucht in moeten kunnen tillen en er mee kunnen vliegen.

Onderstaand linkje is van "kul of kennis" van de Rijksuniversiteit Groningen, daar wordt ook op die vraag ingegaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Dat zwaargebouwde beest heeft een stel immens krachtige spieren en ook de stugheid van zijn ("arm")botten is niet te onderschatten.

Ook wanneer je denkt veilig over de snelweg te rijden overigens kunnen ze je nog weleens verrassen (tweede linkje).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/sterk-zwaan.5023

Is al geweest deze vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is niet helemaal dezelfde vraag, vandaar dat ik hem laat staan.