Hoe kun je tijdens een verhuizing het beste een tropisch aquarium meeverhuizen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Antwoorden (3)

Je kunt niet zomaar je aquarium leeggooien en weer met kraanwater vullen in het nieuwe huis. Als je dat doet, heeft het een paar weken nodig voordat het water weer op niveau is voor de vissen. (watervoorbereiding erin, pomp aan etc. voor de juiste bacterien). Daarom is het nodig om water uit het aquarium mee te nemen.

Doe de vissen in een kleiner bakje evt. met deksel en luchtgaten. Ook weer vullen met het aquarium water.

Op de plek van bestemming richt je het aquarium opnieuw in en vul je het met het aquarium water wat je hebt meegenomen, lukt dit niet om het aquarium helemaal vol te krijgen, vul hem dan pas bij met kraanwater. Doe de vissen in een zakje en hang deze een mintens een paar dagen in het aquarium zodat de vissen aan de temperatuur kunnen wennen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Let op; maximaal 1/3 kan je vervangen door kraanwater!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben ook vaak onze vissen moeten verhuizen(ben vaak verhuisd) en dat ging altijd zo:

- je haalt plastic zakken bij de dierenwinkel ofzo(soms krijg je ze gratis)
- daarin stop je water uit je aquarium, en daarna stop je de vissen erin.
- zorg ervoor dat je de zakken goed dicht doet maar dat er wel genoeg lucht in zit. en prop de zakken ook neit overvol.
- (ik weet neit of je ver gaat verhuizen?!?) zet ze in een grote bak, en laat er iemand naast zitten(in de auto) om ze goed in de gaten te houden.
- maak van tevoren al een goede nieuwe bak in het nieuwe huis, waar het water en alles al goed is.
- en sto pde visjes er weer in, beetje eten voor de schrik en je visjes zijn verhuisd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak niet de fout de vissen te vervoeren in een plastic zak vol met water.
De plastic zak is wel goed, maar doe er heel weinig water in en veel lucht. Goed dichtknopen.
Tijdens het vervoer neemt het beetje water de zuurstof uit de lucht in de zak op.
Lucht kan veel meer zuurstof bevatten dan water.
Rest van het water ook in zakken vervoeren, de aquariumplanten zonder water in een afgesloten zak gaat prima.