Kun je, door je voeten te trainen, met je blote voeten in de sneeuw lopen, uren aan een stuk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
2K
Ivana
6 jaar geleden
In mijn jeugd liepen Franciscaner paters zomer en winter op open sandalen, ook als het sneeuwde. Dat vonden wij toen de gewoonste zaak van de wereld.

Antwoorden (2)

Ja dat kan zeker. Al kost het heel veel tijd en doorzettingsvermogen. Wim Hof is daar een goed voorbeeld van. Ook wel bekend als The Ice Man. Hij gebruikt vooral zijn ademhaling en rust om kou vol te houden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee. Door alleen je voeten te trainen gebeurt er niet zo veel. Ja zal dan te veel lichaamswarmte verliezen via je voetzolen. Alleen een uitmuntende conditie, zware training, meditatie, concentratie, ademhaling etc. levert iets op waardoor je dit zou overleven.