op het moment dat je plukt je adem inhouden t klinkt raar maar het werkt wel!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Dat is onzin
paulus811
6 jaar geleden
En toch is het waar, als kind deed ik dit 'trucje' al.
Rieneke1
6 jaar geleden
Je moet er in geloven.
paulus811
6 jaar geleden
Het is geen kwestie van 'geloven', maar de haarvaatjes in je huid gaan dicht zodra je je adem inhoudt en dat zorgt ervoor dat brandnetels geen vat krijgen. Dat is ongeveer de strekking, al moet ik bekennen dat deze parate kennis 40 jaar oud is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deze methode werkt echt. Ik doe het nog steeds zo. En dan goed onderaan haast met de vingers tegen de aarde aan, de steel afbreken of eruit trekken.
Je neemt het topje tussen wijsvinger en duim en plukt ze naar boven trekkend, met de richting van de brandharen mee. Als je vervolgens dat topje tussen je vingers tot een balletje rolt, maak je de brandharen stuk en kun je de brandnetel gewoon opeten.

Je kunt ook handschoenen of een tang gebruiken om ze te plukken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb ik vandaag geprobeerd, zonder handschoenen dus, maar het werkt niet.
Adem inhouden werkt in ieder geval wel.