Waarom zijn eekhoorns niet bang van een vogeltje?

hoe weten ze dat het vogeltje hun niets zal doen?
dit is een voorbeeld.
ik wil graag weten waarom het ene dier wel angst aanjaagt en het andere dier niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.9K

Het beste antwoord

dat is een instinkt denk ik, ze voelen gewoon aan of iets gevaarlijk is of niet.
mischien hebben ze dat heeeeeel vroeger ook wel geleerd van hun bedovergroot-eekhoorns omdat ze nog nooit door een vogeltje zijn aangevallen zeggen ze tegen hun jongen je hoeft niet bang te zijn voor een vogel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De natuur zit heel vernuftig in elkaar. Dieren weten instinctief welk dier hun vijand is en welke niet.
Er heerst een rangorde en de voedselketen bepaalt wie wie opeet.

Planteneters moeten het meeste oppassen, want de vleeseters liggen op de loer. Een eekhoorn weet dat een vogeltje hem niets zal doen. Alhoewel een eekhoorn wel zal oppassen voor een Vlaamse gaai. Deze vogel is een roofvogel en pikt zelfs de jongen van een eekhoorn, anders wel zijn voedsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eekhoorntjes zijn over het algemeen nergens bang van zelfs niet van de mens ze zijn heel gauw tam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een eekhoorn weet dat hij niet op het menu van een vogeltje staat tenzij dat vogeltje er een is met een kromme snavel.
Deze weenschap zit al in hem voor zijn geboorte en noemen we ook wel instinct. Een dier merkt heel goed of hij wat te vrezen heeft van eenj andere soort. Alleen al dat het vogeltje voor hem vlucht als hij er heen gaat zegt hem al genoeg.
Vluchtgedrag straalt nu eenmaal geen gezag (reden tot angst) uit.