Als haar niet afbreekt in de natuur, waarom ligt de aarde dan nog niet vol met allemaal haar?

Uit een andere bron heb ik vernomen dat mummies nog steeds haren hebben. Haar gaat dus zeker wel 2500 jaar mee of langer. Maar met de groeiende bevolking, vraag ik mij af waar al dat haar blijft.

Toegevoegd na 27 seconden:
*haren

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Haar breekt wel degelijk af onder normale omstandigheden. Google "hair decay nature", en dan zie je iets als 2 jaar genoemd worden.
Dit is onder normale omstandigheden, het kan extreem lang duren onder voor haar ideale omstandigheden (zoals bij gemummificeerde personen)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De groeiende bevolking wordt niet gemummificeerd, dus dat haar verdwijnt een stuk sneller. Met crematie is het zo verdwenen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hun huid gaat ook 2500 jaar of langer mee, de onze niet, eens we gestorven zijn.

Antwoorden (1)

Er zijn wel degelijk organismen (schimmels, mottenlarven) die haar afbreken, maar die kom je in mummies nauwelijks tegen