Ze zijn groen (hebben bladgroenkorrels) dus: ja, de groene delen zijn in staat tot fotosynthese en leveren daarbij als afvalproduct ook zuurstof.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Plus.
Een cactus is ideaal om 's nachts in de slaapkamer te hebben omdat deze meer ztuurstof produceert dan een nietwoestijn-plant. https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080610212104AAJN8mH
Thecis
6 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cactussen maken zuurstof, maar de grondstoffen daarvoor zijn licht, CO2 en water. Door gebrek aan water zullen ze niet VEEL zuurstof maken, en al helemaal niet in een donkere slaapkamer zonder licht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In een afgesloten normale slaapkamer is er voldoende zuurstof om 14 dagen dag en nacht te leven. Wat plantjes meer of minder hebben helemaal geen betekenis omdat er kieren zijn die de lucht regelmatig verversen. Een deur open en dicht doen, of een raam maar even openzetten brengt meer zuurstof in je kamer dan een hoop planten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In de nacht nemen planten zelfs zuurstof op en geven het dus niet af. En ja inderdaad, het wordt heel erg overdreven dat planten zo veel zuurstof in huis geven. Zo zouden bepaalde planten ook de lucht zuiveren in huis of kantoor, is ook complete onzin.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat planten een zuiverend effect hebben, durf ik niet dadelijk onzin noemen.... https://www.devoedzamekeuken.nl/20-kamerplanten-die-de-lucht-zuiveren/