Zijn er onder de dieren ook homo en lesbie se stelletjes (niet hatelijk bedoeld hoor)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou dit een hatelijke vraag kunnen zijn? Voor zover ik kan zien, is de vraagstelling volkomen neutraal. En homoseksualiteit is toch geen taboe meer?

Antwoorden (12)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zijn genoeg voorbeelden van homo-stelletjes in het dierenrijk. Nog niet zo lang geleden had je 2 mannelijke pinguins die samen een ei beschermen en een paar maanden terug was er in de media nog sprake van een homo-koppeltje onder de zwanen. Kan geen data's of plaatsen geven aangezien ik zulke berichten maar snel overlees en de details niet onthoudt. Lesbische stelletjes zijn eigenlijk wel zeldzamer, besef ik opeens dankzij je vraag, of de media besteed er gewoon minder aandacht aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is veel onderzoek naar gedaan en biologen menen dat er ook een evolutionair voordeel is voor homoseksualiteit ondanks het feit dat een homoseksueel dier zich niet voortplant. http://www.google.nl/search?hl=nl&q=homoseksualiteit+dieren&meta=&rlz=1I7GFRE_nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*zucht* Waarom nóú weer een min? Een bondig antwoord met motivatie. Wat wil je nog meer??? Je mist de plaatjes?
Ja, dat komt voor. Onlangs was het nog op tv; twee pinguïn-heren die een ei onder hun hoede hadden genomen. Als ik het me goed herinner is er met dat ei iets misgegaan.
Maar sowieso komt het in de natuur voor; het zijn af en toe nét mensen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Wetenschappers hebben bij verschillende zoogdieren en vogels homoseksueel gedrag ontdekt. Soms heeft dat gedrag te maken met macht en geweld. Zo kunnen mannetjes van bepaalde diersoorten elkaar verkrachten om te laten zien wie de baas is. Maar er zijn ook dieren van hetzelfde geslacht die samenleven of samen de zorg voor jonge dieren dragen. Onder bepaalde aapsoorten, zoals de Bonobo's en de Makaken, komen seks en relaties tussen twee vrouwtjes of twee mannetjes voor. Ook zijn er vrouwelijke albatros-, flamingo-, pinguïn- en ooievaarstellen die samen eieren uitbroeden en jongen grootbrengen.

Bron: http://www.allesovergay.nl/vraag009.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lesbische katten heb ik in huis gehad.Er was geen mannetje in de buurt en de vrowutjes waren niet gestiriliseerd.

Op een dag ging de ene poes net doen alsof ze het mannteje was.

Komt denk ik vaker bij luxe-dieren voor dan in de natuur. In de natuur moeten ze veel meer vechten.Dus dan is meer de standaard mannetje vrouwtje situatie essentieel om te kunnen overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, bij hoge uitzondering is dat wel waargenomen bij dieren. Bij vogels met name.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 'hoge uitzondering' kun je eigenlijk wel weglaten, het blijkt behoorlijk normaal te zijn onder veel diersoorten.
Ja hoor, dieren maken daar niet zo'n probleem van als de mens...

Had een goed voorbeeld toen mijn haan doodging. Een dominante kip nam zijn plaats in en ging zich gedragen als haan. Ze deed zelfs pogingen om te kukelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij duiven komt homoseksualiteit regelmatig voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij honden komt het regelmatig voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Homoseksualiteit blijkt doodnormaal in de dierenwereld, seksuele selectie of niet.
We kennen al meer dan 1.500 soorten met 'roze' dieren. Mannelijke dikhoornschapen leven in homoseksuele groepen, likken elkaars genitaliën en lusten wel een portie anale seks.
Homoleeuwen en lesbische bonobo's zijn geen witte raven. Mannelijke giraffen houden orgieën onder elkaar, net als tuimelaars, orka's en Caraïbische lamantijnen.

Ook bij spinnen, insecten, octopussen, parasitische wormen en kreeftachtigen komt homosexualiteit voor. Er bestaan rapporten over meer dan
vijfhonderd gebieden waar homoseksualiteit voorkomt en 1.500 soorten waarbij gevallen van homoseksualiteit zijn bevestigd.
Waarschijnlijk ligt het aantal nog veel hoger.
Hoe vaak homoseksualiteit voorkomt, verschilt van soort tot soort.
Bij sommige soorten werd nooit homoseksualiteit vastgesteld, bij andere zijn alle dieren biseksueel.
In dierentuinen is één op de vijf paren van de koningspinguïn van hetzelfde geslacht.

Dit is al duizenden jaren bekend, maar tot voor kort was deze wetenschap taboe.
Het werd door wetenschappers gezien als belachelijk, onnozel of niet bevorderlijk voor de
carrière.
Van de weinige wetenschappers die erover schreven, hadden de meeste oogkleppen op.
Zo omschreef een onderzoek naar het sexuele gedrag van giraffen van hetzelfde geslacht de veel voorkomende anale seks met ejaculatie als 'een vorm van ritueel vechten'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. Er is niets abnormaals aan.
En het is ook niet schadelijk voor de mensheid.
En al helemaal niet besmettelijk.
Hihi...groetjes.