Welk insect is dit?

Gezien in mei 2017 en in mei 2016. Houdt het midden tussen een vlinder en een bij. In ons geval in de buurt van meidoorns en andere veldbloemen. Moeilijk te fotograferen, omdat ze nagenoeg niet stil zitten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
Z512099
6 jaar geleden
Wat een prachtig dier.
Amadea
6 jaar geleden
En wat een goed gelukte foto's!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor antwoord en compliment. Zal het laatste doorgeven aan mijn man.

Antwoorden (1)

Een Gewone vlinderhaft, Ascalaphus libelluloides. Een aparte combinatie van een vlieg, een libel en een haft. Is familie van de mierenleeuw en de gaasvlieg.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wordt ook wel bastaardlibel genoemd.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Knap +