Hoeveel bomen zijn er op de wereld?

Weer zo'n vraag van je zoontje waar je geen antwoord op hebt. 100 miljard? een biljoen? Geen idee...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen direct antwoord op je vraag. Maar ik zou misschien gewoon zeggen: "Sorry, maar daar weet pappa geen antwoord op." Pappa's mogen best het antwoord op vragen niet weten toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tenzij je het gewoon zelf ook heel leuk vindt om uit te zoeken natuurlijk. :)

Het beste antwoord

Er schijnt een groep gekken te zijn geweest die het heeft geteld met behulp van NASA satellieten. Toen kwamen ze uit op 400,246,300,201. Dit is ongeveer 400 miljard, ofwel vierhonderduizend keer een miljoen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit komt overigens neer op ongeveer 61 bomen per mens!

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier de directe bron:
http://www.worldchanging.com/local/seattle/archives/009087.html

Toegevoegd na 12 minuten:
Na wat meer onderzoek, ben ik erachter gekomen dat het geen groep gekken was, maar één enkele gek. Deze gek heet Nalini Nadkarni en is een professor in Ecologie aan 'The Evergreen State College' in Washington. Het is overigens een vrouw (we hadden het kunnen weten!).

Hij heeft ze echter niet een voor een zitten tellen. Het schijnt dat bomen en hun bladeren zonlicht reflecteren op een hele speciale manier. Door dit te onderzoeken heeft hij een manier gevonden om met een luchtfoto te kunnen schatten hoeveel bomen er staan. Het getal dat hierboven staat aangegeven is dus ook maar een schatting. Overigens is deze schatting gemaakt met satelliet foto's uit het jaar 2005. Tegenwoordig zijn er waarschijnlijk dus weer wat minder bomen dan dat getal.

Hier de MEEST directe bron die ik heb kunnen vinden:
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=96758439

En hier de titel van het boek waar de schatting in wordt beschreven:
"Between Earth and Sky: Our Intimate Connections to Trees"

Toegevoegd na 14 minuten:
Oh ik zie dat ik per ongeluk heb verwezen naar haar met 'hij' in mijn verhaal (ik wist eerst niet dat ze een vrouw was). Naja het is duidelijk genoeg toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op zo'n vraag antwoordde ik de kinderen altijd met; ontelbaar. Dan wisten ze dat , zoals kinderen soms zeggen dat het er duizendhonderdbiljard en nog meer zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier deed Twee keer de helft het altijd goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duizendhonderdbiljard en ook nog daarbij opgeteld : tienmilioenduziendbiljoen bonsai boompjes