Hoe heet dit dier?

Het is een soort grondeekhoorn - maar hoe heet het echt?

Toegevoegd na 43 minuten:
Deze foto is gemaakt op Fuerteventura, één van de canarische eilanden.

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
in: Biologie
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom staat ie dan niet op de grond? ;)
Cryofiel
13 jaar geleden
@Colconbri, normaal gesproken lopen ze inderdaad *alleen* maar op de grond. Een reisgenoot had uitgevogeld dat je ze, als je heel goed timet, kunt optillen - zie foto. Als ik dan ook heel goed time-de, kon ik daar een mooie foto van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah wat lief :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Bonte Boomeekhoorn, zie de link.

Het beste antwoord

De grondeekhoorns of aardeekhoorns (Marmotini) zijn een geslachtengroep van eekhoorns uit de onderfamilie Xerinae. Tot deze groep behoren zes huidige geslachten, de marmotten (Marmota), de prairiehonden (Cynomys), de echte grondeekhoorns of siesels (Spermophilus), waartoe ook de soesliks behoren, de antilopegrondeekhoorns
(Ammospermophilus), de wangzakeekhoorns (Tamias) en Sciurotamias. Verwante groepen zijn de borsteleekhoorns (Xerini) en de palmeekhoorns (Protoxerini), de andere twee geslachtengroepen van de Xerinae.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is een grondeekhoorn of anders gezegd een aardeekhoorntje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de oostelijke aardeekhoorn.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://s190.photobucket.com/albums/z257/americanwildlife/Mammal/Z-GillesGonthier-Tamias_striatus3.jpg&imgrefurl=http://www.wildlifenorthamerica.com/ylang/nl/Mammal/Eastern-Chipmunk/Tamias/striatus.html&usg=__VaHVWAnzX_en7GeZZHhhJsbaFik=&h=800&w=800&sz=166&hl=nl&start=3&um=1&itbs=1&tbnid=SAXn0XlciBdfnM:&tbnh=143&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Daardeekhoorn%26um%3D1%26hl%3Dnl%26rlz%3D1R2GGLL_nlNL357%26tbs%3Disch:1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de Bonte Boomeekhoorn.

iterlijke kenmerken
Bijna zijn gehele lichaam is roodbruin van kleur. Van de ogen tot aan de staart loopt een smalle zwarte band. De staart is lichtgrijs van kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een onvervalste chipmunk! Die leven alleen in Noord-Amerika.