Waarom doet het jonge hondje van m'n buurman een klein plasje voordat hij met me gaat spelen?

En waarom ruikt hij tijdens het spelen aan z'n eigen plasser? Hij is zich er blijkbaar wel van bewust.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Door dat de pup zo enthousiast is kan het wel eens een plasje laten lopen. Sommige puppies doen dat iedere keer.
Het is wel af te leren door gelijk te negeren. Op die manier leert de pup dat het fout is door te gaan plassen.
Spelen met de plasser is niet alleen voor pups leuk. Ook oudere honden likken zichzelf en elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jonge hondjes kunnen door hun enthousiasme soms hun plas niet goed ophouden. Naar mate ze ouder worden, verdwijnt dat euvel. Zo nu en dan een klein plasje of wat druppels hoort bij het puppy zijn.

Dat hij er aan ruikt zal waarschijnlijk omdat hij net zo verbaasd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hij heeeel blij is en nog een beetje gestrest.