Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dit is een duif, ook wel hoogvlieger genoemd en voer voor de slechtvalk.

Toegevoegd na 15 minuten:
Schmalkaldener Moorkop
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Een duif? Nee toch...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toch wel zoals ik het bestudeer maar ben ook maar mens
Amadea
7 jaar geleden
Ook die tweede soort lijkt er helemaal niet op.
Ivana
7 jaar geleden
Ja hoor theod, je hebt gelijk. Plus
Rieneke1
7 jaar geleden
klopt idd, je hebt er rare modellen bij :)
Z512099
7 jaar geleden
Het is een soort sierduif, zeker weten...+
Amadea
7 jaar geleden
Kan en wil één van jullie een link geven naar een foto waarop een duif op vergelijkbare wijze zit, om mij te overtuigen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zal moeilijk zijn Amadea, meeste foto's van deze soort zijn tentoonstellingsfoto's en daar zitten ze altijd te pronken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@amadea
Even Googlen op "helmduif" Je ziet dan fotovoorbeelden, waarvan ik de locatie helaas niet mooi kan kopiëren.
Amadea
7 jaar geleden
Die hebben een zwarte of een bruine kop, er zit geen rood gevlekte tussen!
Amadea
7 jaar geleden
Wat betreft de manier waarop hij zit komt deze het meest overeen, maar de kleur is anders: https://at5.s3-eu-west-1.amazonaws.com/data/cache/2/basedata/pf_image/2378010168-145b6d52.jpg
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mooi beestje, bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik ken deze duif niet anders dan de Nederlandse Helmduif, een middelgrote tuimelaar en dankt de naam aan de " helm".
Zie bron:
http://www.sierduif.nl/kj3/index.php/nl/ct-menu-item-9/ct-menu-item-35/ct-menu-item-53
Deze helm bestaat uit gekleurde veren op de kop. De duif is verder hagelwit, afgezien van de staart die dezelfde kleur heeft als de helm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
De duif van vraagsteller heeft toch duidelijk een witte staart. Alleen z'n kop is roodbruin gevlekt, verder is de vogel hagelwit.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding