Dit is een duif, ook wel hoogvlieger genoemd en voer voor de slechtvalk.

Toegevoegd na 15 minuten:
Schmalkaldener Moorkop
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Een duif? Nee toch...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toch wel zoals ik het bestudeer maar ben ook maar mens
Amadea
7 jaar geleden
Ook die tweede soort lijkt er helemaal niet op.
Ivana
7 jaar geleden
Ja hoor theod, je hebt gelijk. Plus
Rieneke1
7 jaar geleden
klopt idd, je hebt er rare modellen bij :)
Z512099
7 jaar geleden
Het is een soort sierduif, zeker weten...+
Amadea
7 jaar geleden
Kan en wil één van jullie een link geven naar een foto waarop een duif op vergelijkbare wijze zit, om mij te overtuigen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zal moeilijk zijn Amadea, meeste foto's van deze soort zijn tentoonstellingsfoto's en daar zitten ze altijd te pronken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@amadea
Even Googlen op "helmduif" Je ziet dan fotovoorbeelden, waarvan ik de locatie helaas niet mooi kan kopiëren.
Amadea
7 jaar geleden
Die hebben een zwarte of een bruine kop, er zit geen rood gevlekte tussen!
Amadea
7 jaar geleden
Wat betreft de manier waarop hij zit komt deze het meest overeen, maar de kleur is anders: https://at5.s3-eu-west-1.amazonaws.com/data/cache/2/basedata/pf_image/2378010168-145b6d52.jpg
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mooi beestje, bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik ken deze duif niet anders dan de Nederlandse Helmduif, een middelgrote tuimelaar en dankt de naam aan de " helm".
Zie bron:
http://www.sierduif.nl/kj3/index.php/nl/ct-menu-item-9/ct-menu-item-35/ct-menu-item-53
Deze helm bestaat uit gekleurde veren op de kop. De duif is verder hagelwit, afgezien van de staart die dezelfde kleur heeft als de helm.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
De duif van vraagsteller heeft toch duidelijk een witte staart. Alleen z'n kop is roodbruin gevlekt, verder is de vogel hagelwit.