Als wij zouden kunnen tijdreizen zouden we dan de pest kunnen krijgen of zijn we resistant? En hoe zit dat met ziektes in de prehistorie?

Toegevoegd na 29 minuten:
Ik bedoel eigenlijk of we resistent zijn tegen de ziektes die er in het verleden zijn geweest

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet ik maar ik vroeg me gewoon af of we tegen de pest zouden kunnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Etab dat is dus het slechtste argument ter wereld, tegen tijdreizen. Om de volgende redenen:
1. Ze willen niet naar onze tijd.
2. Ze kunnen niet naar onze tijd.
3. Ze zijn er al, maar ze kunnen zich niet laten zien.
4. Ze zijn er al, maar ze willen zich niet laten zien. Bedenk daarbij dat tijd misschien zo oneindig klein is, dat de kans dat ze in onze tijdsperiode terecht komen oneindig klein is. Stel dat ze naar onze tijd willen, maar dat ze de machine 1/10^9999999 seconde verderop neerzette. Dan komen ze niet in onze tijdsdimensie. @lottexx Dit is een vraag gebaseerd op pure speculatie. Hoe kan iemand nou weten, wat er zou gebeuren als je tijdreist?

Het beste antwoord

Je hoeft niet in de tijd te reizen om de pest op te lopen. In 2000 is in India een kleinschalige epidemie geconstateerd. De ziekte is goed met antibiotica te genezen maar die waren er vroeger nog niet. In de meeste gevallen word je besmet door een rat of een vlo. Sommige mensen zijn resistent voor dit virus, dat ligt aan je genen.

In de prehistorie gebruikte men kruiden en planten als geneesmiddel. Je begrijpt dat een longontsteking meestal dodelijk was. De mensen werden niet oud, 44 jaar was wel de limiet. Er zijn niet veel gegevens over ziektes in de prehistorie. Op Wikipedia vind je enige info
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_geneeskunde

Toegevoegd na 14 minuten:
Sommigen van ons kunnen gewoon de pest nog krijgen. Of je wel of niet resistent bent, ligt aan je genen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

We zijn zeker niet resistent tegen de pest. Het komt alleen nergens voor op dit moment.
Het kan dan ook goed zijn dat er in de prehistorie nog andere ziekten zijn waar we niet tegen op gewassen zullen zijn.
Antibiotica doen echter een hoop wonderen, zeker omdat de 'oude' bacterien nog niet resistent zijn tegen onze huidige antibiotica.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We zijn niet resistent tegen de pest, er zijn nog regelmatig uitbraken van long- en builenpest, zie hier: http://www.gezondvgz.nl/%7Bc05bb3b7-0f2d-422a-9bbc-404615500a2c%7D In China waren er in 2007 en 2009 nog uitbraken. Dus daar is tijdreizen niet voor nodig.